"MODRÝ KÁMEN" 

  • znalosti (práce s informacemi)
  • využití informačních zdrojů
  • schopnost tvořivého myšlení při práci s informacemi
  • schopnost zaujmout (aplikace získaných poznatků v praxi)
  • aktivity ve stylu literární soutěže
  • vhodné je např. vyhlášení témat (svět mýma očima, jak vidím svoji budoucnost, putování vzpomínkami), a časového rámce, např. měsíc na vypracování příspěvků za využití rozličných informačních zdrojů (vnější a vnitřní zdroje – informační média a moje fantazie)
  • (fantazie - obrazotvornost, představivost; bláznivý nápad; smyšlenka, výmysl; literární dílo bez konvenční formy)
  • následuje literární odpoledne s autorským čtením příspěvků, jež jsou např. hodnoceny posluchačským hlasováním (žáky, učiteli, rodiči apod.)
  • (není důležité být spisovatelem, ale poznat informační zdroje a stát se jejich aktivním uživatelem a tvůrcem)
  • kámen získávají žáci, kteří se zúčastní soutěže 
  • škola podává projekt na realizaci literární soutěže

  • škola získává možnost stát se strážcem kamene, když uspořádá akci pro žáky z Prahy 6 a vydá almanach nejlepších literárních příspěvků